Sådan kommer du i gang med træningen

Workout lifting

Vinteren er heldigvis ved at være ovre, og forude venter det skønne forår på at titte frem. Foråret er en oplagt tid til at starte med at træne, hvis du henover vinteren har udskudt motionsturene grundet de iskolde temperaturer. Og hvis du vil have den lækre sommerkrop, er det også en god idé at starte nu, så du ikke skal træne hårdt i ugerne op til din sommerferie. Det kan dog være noget af en udfordring at komme i gang med motionsturene, så derfor får du herunder en række gode råd til, hvordan du kan komme i gang med træningen hurtigst muligt.

Lav en plan og hæng den op

Hvis du ikke har en plan over træningsturene, kan du hurtigt komme til at give op og blive fristet af den bløde sofa. Derfor er det en fremragende idé at hænge en plan op, hvor du for hver uge har krydset de dage af, hvor træningen skal foregå. Sørg for at være mild mod dig selv i starten og fokuser på at komme ud at løbe 1-2 gange ugentligt i stedet for hver anden dag. Hermed undgår du at overbelaste kroppen og samtidig bevare lysten til at komme ud af døren. Sørg for at hænge planen op på køkkenets køleskab eller et andet sted, hvor du dagligt befinder dig. Glem heller ikke at sætte et kryds for hver gennemført træning, så du kan motivere dig selv endnu mere.

Træn med andre og del motionssnakken

Måske er fitnessturen ikke den mest fristende beskæftigelse en onsdag aften, men hvis du tager en god ven eller et familiemedlem med under armen, kan turen hurtigt blive sjovere. Ved at træne med andre mister du lige pludselig den dårlige undskyldning, og du vil få en god partner til at diskutere med omkring træningen, og I kan under hver træning motivere hinanden til at yde jeres bedste. Hvis du hellere vil træne selv, er det stadigvæk en god idé at dele dine træningsmål med tætte venner eller familie. Hermed er de klar over, at du er i gang med et vigtigt mål, og du vil føle dig forpligtet til at få trænet på de dage, du nu har krydset af i kalenderen.

En gave som belønning

Efter planlægningen af løbe- eller fitnessturene er det tid til at finde en lækker gave, som du kan belønne dig med, efter du har udført dit mål. Hvis målet er at træne et vist antal gange i løbet af seks uger, så kan du, efter disse uger er gået, købe dig selv en dejlig gave, så du ikke risikerer at miste motivationen efter blot to uger. Gaven kan for eksempel bestå af et par gode løbesko, så du får lyst til en ekstra tur om ugen eller en flot T-shirt med tryk, som du kan vise frem nede i fitnesscentret eller ude i den skønne, friske luft. En anden god belønningsgave er desuden en dejlig massage, så du kan blive ekstra forkælet efter ugernes udfordrende træningsture.

God fornøjelse med dine kommende, dejlige træningsaktiviteter!

Leave us a Message